212693950_1831432013704748_984087659284941168_n

Daniela Bobocea

24 de ani de experiență, profesor învățământ primar, Gradul I
  • 24 de ani de experiență, Profesor învățământ primar – Școala Gimnazială ”Mihai Viteazul”, Brăila
  • Gradul I, evaluator auxiliare școlare, membru CNEME (Corpul Național al Exerților în Management Educațional), membru ARCE (Asociația Română a Cercetătorilor în Educație), responsabil cerc pedagogic al învățătorilor, mentor practică pedagogică pentru viitorii învățători,  asistent doctorand la UGAL -DPPD
  • Elevii de la clasa mea au avut în fiecare an rezultate  foarte bune la învățătură, fără situații de corigență. I-am implicat permanent în activități școlare și extrașcolare (concursuri, olimpiade) înregistrând în fiecare an rezultate remarcabile, diplome și premii. Enumăr astfel de activități: LuminaMath, ”Dovedește-ți istețimea la matematică”, Gazeta matematică, Comper, Eurojunior, Micii olimpici, Fii inteligent la matematică ș.a.
  • Copiii mei știu că au voie să greșească, să întrebe, să susțină punctul lor de vedere cu argumente. Ei spun, așa cum le-am spus mereu, că nu există problemă fără rezolvare ci există doar prea puține încercări.
  • Matematica este una dintre cele mai efervescente discipline pe care o predau, este plină de provocare și de pasiune. Este permanent în viața fiecăruia dintre noi, ajutându-ne, dacă ne împrietenim cu ea din vreme, să ne construim o lume logică, SMART, să avem o judecată rapidă și justă.
  • Cred că dascălul care îl introduce pe copil în lumea matematicii, învățătorul, este cel care zugrăvește tabloul în care se va desfășura activitatea viitoare a elevului. Poate fi unul plăcut, interesant, captivant sau poate deveni arid, complet fără noimă. De la înțelegere la iubire este un pas și acesta se face prin pasiunea și strategia dascălului, transmise ucenicului său.
  • Orele de matematică sunt diverse, cerințele sunt mereu sub altă formă; matematica trebuie împletită cu jocuri, cu provocări din lumea reală, cu informații de mare interes pentru copii.
  • O problemă grea trebuie văzută ca o provocare, nu ca un obstacol. Din prima oră le-am dat copiilor încredere în puterile lor, explicându-le că, de fapt, totul este ca un puzzle, trebuie doar să pună piesele (pe care le dețin) în ordinea corectă. Mai mult, am încurajat greșeala și repetarea analizei matematice.
  • Mediul on-line este doar o altă față a realității. Cred că este mult mai facil și mai ofertant în instrumente atractive, reduce din timpul necesar scrierii de mână în favoarea implicării active în rezolvarea efectivă. ”Trucurile” sunt de multe feluri: emoticoane, recompense audio-video, link-uri cu jocuri matematice, camere de lucru pe echipe etc.
  • Avem o viață și atâtea lucruri de învățat. Matematica nu ne adaugă fericire și nu scade nefericrea dar ne oferă motive de a spera că fiecare problemă de viață are cel puțin o soluție.

Alți membri